maandag 29 februari 2016

Erfenis

Bij het leeghalen van het huis van schoonmoeder stonden een aantal zaken op de nominatie om naar de kringloop gebracht te worden. Zo ook deze mooie oude wokpannen. Ik heb ze gered van een enkele reis kringloop. Zijn ze niet prachtig? De emaille exemplaren heb ik eerst schoongemaakt (moest echt wel) en deze hangen nu te glimmen. Eigenlijk niet de bedoeling maar ja, zo vet..... dat kan natuurlijk ook niet. De 2 gietijzeren pannen waren in orde en hangen nu met de andere twee te pronken aan de boekenplank die mijn ouders ooit voor hun uitzet kochten en die ik met kalkverf behandeld heb (een paar oude haken eraan en voilá!). Zo leuk om die mooie oude spullen een tweede ronde in onze keuken te gunnen. Weggooien is zonde, toch??


Blij mee!!



Ook deze oude gietijzeren poffertjespan en de tinnen po werden uit de doos gevist.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk: die blauwe wokpannen hebben wij ook!Ik heb ze alleen buiten staan....
    De tinnen po is wel heel bijzonder, die heb ik nog nooit gezien...leuk!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een mooie tegeltjes achter je fornuis.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk de wokpannen naast elkaar onder het plankje.
    Alles met hun eigen verhaal, daar houd ik van.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie keuken heb je! Wat een gelukje die pannen, staat leuk hangend aan het rek.
    Fijne avond!

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor je gezellige reactie op mijn blog!
    Leuk om ook bij jou te buurten, ik kom nog eens terug hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn mooie wok pannen van je ouders! Vooral die emaille pannen.
    Fijne dag Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marry,
    Welkom in blogland!
    Wat een gegoogel niet? Ik heken het helemaal, ben zelf ook sinds afgelopen november begonnen te bloggen. En ik vindt het erg leuk! Om zelf iets te plaatsen als wel een ander z'n 'sores' te lezen.
    Leuke po by the way :-)
    Voeg je toe aan mijn lijst, tot hores!

    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi en dat oude leeft toch veel meer dan al dat nieuwe spul...vind ik hoor ;-)
    Je hebt een mooie verzameling in je keuken, ik hou ervan!

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen